Sunday, March 2, 2014

tak berkira

*tok-2*

"Khai, kau dalam bilik ? aku masuk boleh ?"
"ya aku dalam bilik ni, masuklah"

mata aku tertarik nak tengok game apa yang Khai tengah main tu. aku menyendeng dekat sikit dengan Khai.

'wehhh ! game ni. Khai, aku nak main boleh ?'
'ni lawan boss susah sikit. kau mainlah' Khai hulur dekat aku.



beberapa minit kemudian...

'sorry bro, kalah. eh ! kalah terus mati ke, ingat boleh main balik. bro...' aku rasa bersalah gila. dahla kena main dari awal balik. Khai dah level 50 kot. Allah, rasa bersalahnya aku, gatal tangan sangat sapa suruh.

'takdepelah, game je pun. ok ?'
'sorry bro, points kau dah beribu dah kot.. sayang je, sorry bro sorry'
'takpe, aku boleh main balik, kan ? kita boleh main sama-2 sampai level 50 tu' Khai senyum.

aku balas balik senyum Khai, lambat-lambat.
"terima kasih, Khai. terima kasih sangat. benda camni kalau nak jadi bahan gaduh memang boleh je. tapi kau penyabar sangat. uhibbuka fillah, Khai"

... aku cakap dekat Khai. tapi Khai tak dengar, sebab aku cakap dalam hati aku, yang aku harap akan sentiasa berhubung dengan Khai, dengan izin dan redhaNya.