Friday, July 12, 2013

secebis dari Kuale ;)

bismillah,

1-3rd of july haritu saya dan sahabat seperjuangan seramai 30 orang semuanya pergi ke program Kolaborasi Akademik :)

SBPI Gopeng,
SERATAS,
STAR,
MCKK.


Alhamdulillah. Seronok ! :) banyak yang saya belajar. cuma nak kongsi sikit,

"Awak tak ada apa-apa pun tanpa Dia."


Saya tak ada apa-apa pun tanpa Dia.


----------------------------------------------------------------------------



"biasanya budak agama ni tak terer pun akademik kan "
*ouch.

"belum rezeki dorang mungkin.."

"hmm..."

"tapi tu tak membezakan apa-apa. awak pun AGAMA ISLAM, kan?
memang patut pun lah jadi islamik.. bukan memang patut, memang kena pun"



pengertian tentang islam tu tak semua yang faham kata seorang sahabat saya. mereka bukan tak belajar pendidikan agama islam untuk spm, mereka bukan tak tahu agama.
 'Pengertian sebenar itu adalah apabila MAKNA ilmu itu sampai ke hati'


sudahkah makna itu sampai ke hati kamu ? *berdiri depan cermin



sungguhlah, kata seorang ustaz, islam itu perlu pada kuasa. bila nak cakap dengan orang lain pun, agak-agak mereka dengar ke cakap kita kalau mereka tu lebih hebat dari kita ? academically for an example ?



'bila awak banyak ilmu, awak share, awak dapat baaaaannyaaaakk pahala :)
tapi saya cemburu dengan kak Izzah yang bijak sangat.
banyaklah pahala dia sebab dia selalu ajar saya, kan ?
jom belajar betul-2 lepastu share dengan orang lain ^^








terima kasih Shahida Rohaizan, revise electrolysis sampai tengah malam buta haritu, lebih cerna bila masuk kelas belajar electrolysis form five tu. ngee !