Saturday, June 1, 2013

moral down, connection tak cekang


'najwa, lelaki takboleh ek cakap dengan perempuan unless perkara penting ja ?'
'I suppose... ilmu takdak wey. nantilah kalau berkesempatan aku tanya sapa-sapa'



******************************************************

penggunaan 'aku' diatas menunjukkan perbualan ini sudah lama berlaku B] jadi, saya bertanya kepada seorang responden petang tadi dan jawapan dia lebih kurang macam ni laa..,

'aku rasa taksalah nak cakap. cakap jela. as long as benda yang hang bualkan tu bukan perkara lagha'

sudah sampai disini. ada salah dan silap rajin-rajinlah contact saya untuk betukan kesalahan saya please:)


________________________________________________________________


teringat zaman muda-muda dulu, (cehh bajet pe..) selalu cakap dengan kawan "weyy, kalau bangun tahajjud nanti tolong doakan Allah kejutkan aku jugak tau !" sweet je. rindu. bertahun sudah. Allahu Allah... Dulu tempat saya lima pagi biasanya akan ada sahaja insan yang Allah pilih untuk VIP moment besamaNya. Bertelekung putih dalam dorm mana-mana.Tapi bukan saya lah. Jangan harap siren subuh yang bunyik macam siren bomba tu pun boleh tak dengar. Bila Chia bagitahu, saya cakap "Ehh, sekolah kita ada eh ?" Amazing sungguh. Bila terbangun, ajak kawan lain ikut sama. Biasanya saya kejutkan Nazy sekali sebab naik setingkat je dah sampai. Banyaknya masa dengan dia lah. Mungkin sebab tu connection kami Allah pelihara kut. (Ehh, yelah sangat tu :p) teman stay-up struggle study sama-sama. tapi Nazy top student saya takleh lawan :)

Chia, Mai, Miza, Memey...
Jom study sungguh-sungguh !
kita fly ramai-ramai pergi Aussie ok ? ^^
#Allah, jagakan kami. Kekalkan kami di jalan-Mu. Aaameen.